Kategorie
- Bazy danych (6)
- Elektronika (6)
- Arduino (2)
- Raspberry Pi (2)
- Gry (3)
- Inne (1)
- Oprogramowanie (19)
- Programowanie (29)
- Projekty (10)
- Systemy operacyjne (51)
Archiwum kategorii: OpenCL
OpenCL tutorial – część 4
Na koniec przedstawię obiektowe API OpenCL dla języka C++. Jedyne co musimy zrobić, to pobrać plik „cl.hpp” ze strony Khronosa i umieścić go w tym samym katalogu co plik „cl.h”, czyli „dependencies\OpenCL\include\CL”. Poniższy przykład wykonuje takie same operacji jak program … Czytaj dalej
OpenCL tutorial – część 3 – sumowanie wektorów
W kolejnej części wprowadzenia do OpenCL wykonamy i uruchomimy pierwszy program na GPU. Zadaniem programu będzie sumowanie dwóch wektorów. Przykładowy kod w C++ dla takiej operacji może wyglądać tak: const int vectorSize = 10; int a[vectorSize]; int b[vectorSize]; int c[vectorSize]; … Czytaj dalej
OpenCL tutorial – część 2 – listowanie dostępnych urządzeń
Przed nami druga część wprowadzenia do OpenCL. W tej części pokażę jak sprawdzić czy nasz sprzęt obsługuje OpenCL. Naszym zadaniem jest wypisanie wszystkich urządzeń zainstalowanych w naszym komputerze, które wspierają OpenCL. Na początek pobierzemy liczbę platform: cl_int error = CL_SUCCESS; … Czytaj dalej
OpenCL tutorial – część 1 – konfigurowanie środowiska
Witam w pierwszej części krótkiego kursu OpenCL. Postanowiłem opisać swoje pierwsze kroki z technologią OpenCL. Nie będę tutaj przytaczał teorii na temat działania karty graficznej czy historii OpenCL. Skupię się na trzech rzeczach: pobraniu potrzebnych plików, konfiguracji środowiska w systemie … Czytaj dalej