Kategoria: C++

Arduino – zdalnie sterowany robot

Celem projektu jest zbudowanie robota, który będzie potrafił samodzielnie poruszać się w zamkniętych pomieszczeniach (w mieszkaniu). Robot powinien być świadomy swojej aktualnej pozycji oraz reagować na zmieniające się otoczenie (nowe przeszkody na trasie przejazdu). Sercem robota jest Arduino Uno …

Android NDK – std::string generuje SIGSEGV

Jest to spowodowane sposobem linkowania STL. W pliku jni/Application.mk ustawiamy zmienną APP_STL na gnustl_shared.

 

Autocompleter – wydajne i elastyczne automatyczne uzupełnianie treści

Obecnie prawie każda strona WWW posiada wyszukiwarkę. Nieodłącznym elementem wyszukiwarki jest funkcja podpowiadania (lub przewidywania) tekstu wpisywanego przez użytkownika. Wiele stron jest wykonanych przy użyciu PHP oraz MySQL. Wykonanie mechanizmu podpowiadania treści w języku PHP jest proste, ale …

OpenCL tutorial – część 4

Na koniec przedstawię obiektowe API OpenCL dla języka C++. Jedyne co musimy zrobić, to pobrać plik „cl.hpp” ze strony Khronosa i umieścić go w tym samym katalogu co plik „cl.h”, czyli „dependencies\OpenCL\include\CL”. Poniższy przykład wykonuje takie same operacji …

OpenCL tutorial – część 3 – sumowanie wektorów

W kolejnej części wprowadzenia do OpenCL wykonamy i uruchomimy pierwszy program na GPU. Zadaniem programu będzie sumowanie dwóch wektorów. Przykładowy kod w C++ dla takiej operacji może wyglądać tak:

Pobieramy kod z poprzedniej części kursu. Na początku …

OpenCL tutorial – część 2 – listowanie dostępnych urządzeń

Przed nami druga część wprowadzenia do OpenCL. W tej części pokażę jak sprawdzić czy nasz sprzęt obsługuje OpenCL. Naszym zadaniem jest wypisanie wszystkich urządzeń zainstalowanych w naszym komputerze, które wspierają OpenCL. Na początek pobierzemy liczbę platform:

Zmienna …

OpenCL tutorial – część 1 – konfigurowanie środowiska

Witam w pierwszej części krótkiego kursu OpenCL. Postanowiłem opisać swoje pierwsze kroki z technologią OpenCL. Nie będę tutaj przytaczał teorii na temat działania karty graficznej czy historii OpenCL. Skupię się na trzech rzeczach: pobraniu potrzebnych plików, konfiguracji środowiska …

WarGAME

Projekt gry strategicznej. Główną funkcją jest możliwość projektowania własnych jednostek. Gra tworzona w języku C++, za grafikę odpowiada silnik Ogre3D. Dodatkowe narzędzia, edytory tworzone w języku C#.

Metody podziału przestrzeni dla wykrywania kolizji

„Metody podziału przestrzeni dla wykrywania kolizji” to temat mojej pracy magisterskiej pisanej w trakcie studiów na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Aplikacja tworzona na potrzeby pracy umożliwia przeprowadzanie testów wybranych algorytmów podziału przestrzeni oraz wykrywania kolizji. Program został podzielony …

Projekt aplikacji do generowania trójwymiarowych planów miast

„Projekt aplikacji do generowania trójwymiarowych planów miast” to temat mojej pracy inżynierskiej pisanej w trakcie studiów na ATH w Bielsku-Białej. Aplikacja tworzona na potrzeby pracy umożliwia tworzenie, edycję oraz przeglądanie trójwymiarowych map (m.in. planów miast). Do wykonania aplikacji …