Archiwum kategorii: Programowanie

Arduino – zdalnie sterowany robot

Celem projektu jest zbudowanie robota, który będzie potrafił samodzielnie poruszać się w zamkniętych pomieszczeniach (w mieszkaniu). Robot powinien być świadomy swojej aktualnej pozycji oraz reagować na zmieniające się otoczenie (nowe przeszkody na trasie przejazdu). Sercem robota jest Arduino Uno Rev3. Silnikami … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Arduino, C++, Projekty | Dodaj komentarz

Android NDK – std::string generuje SIGSEGV

Jest to spowodowane sposobem linkowania STL. W pliku jni/Application.mk ustawiamy zmienną APP_STL na gnustl_shared. APP_STL := gnustl_shared  

Zaszufladkowano do kategorii Android, C++ | Dodaj komentarz

CMake – Could NOT find OpenGL

Jeżeli CMake nie potrafi znaleźć bliboteki OpenGL w Ubuntu: CMake Error at /usr/share/cmake-2.8/Modules/FindPackageHandleStandardArgs.cmake:108 (message): Could NOT find OpenGL (missing: OPENGL_gl_LIBRARY OPENGL_INCLUDE_DIR) Call Stack (most recent call first): /usr/share/cmake-2.8/Modules/FindPackageHandleStandardArgs.cmake:315 (_FPHSA_FAILURE_MESSAGE) /usr/share/cmake-2.8/Modules/FindOpenGL.cmake:161 (FIND_PACKAGE_HANDLE_STANDARD_ARGS) CMakeLists.txt:68 (find_package) to wystarczy zainstalować poniższy pakiet: sudo apt-get … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii OpenGL | Dodaj komentarz

CocosStudio – błąd missing-font.fnt

Nazwa pliku „missing-font.fnt” pojawia się, gdy nazwa pliku z definicją czcionki rastrowej jest niż nazwa pliku z bitmapą. Jeżeli plik z definicją nazywa się times.fnt, a plik graficzny times_0.png, to otrzymamy błąd. Należy zmienić nazwę jednego z plików (np. z times_0.png … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Cocos2d-x, Gry | Dodaj komentarz

Autocompleter – wydajne i elastyczne automatyczne uzupełnianie treści

Obecnie prawie każda strona WWW posiada wyszukiwarkę. Nieodłącznym elementem wyszukiwarki jest funkcja podpowiadania (lub przewidywania) tekstu wpisywanego przez użytkownika. Wiele stron jest wykonanych przy użyciu PHP oraz MySQL. Wykonanie mechanizmu podpowiadania treści w języku PHP jest proste, ale ma pewne … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C++, Linux, Windows | Dodaj komentarz

Miners

Przedstawiam pierwszą wersję niewielkiej gry o nazwie Miners. Gra polega na zarządzaniu grupą stworzeń, które bardzo lubią kopać tunele w ziemi oraz zwiedzać jaskinie. Niestety, w podziemiach oprócz cennych klejnotów znajdują się pułapki oraz niebezpieczne potwory. Jako gracz, nie możemy … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C#, Gry, Windows | Dodaj komentarz

Microsoft Visual C# Express – błąd przy debuggowaniu aplikacji z argumentami linii poleceń

Gdyby podczas debuggowania naszej aplikacji próbujemy przekazać do naszej aplikacji dodatkowe argumenty wprowadzane przez linię poleceń (Project – Properties – Debug – Command line arguments), możemy otrzymać poniższy komunikat: The current project settings specify that the project will be debugged … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C#, Windows | Jeden komentarz

OpenCL tutorial – część 4

Na koniec przedstawię obiektowe API OpenCL dla języka C++. Jedyne co musimy zrobić, to pobrać plik „cl.hpp” ze strony Khronosa i umieścić go w tym samym katalogu co plik „cl.h”, czyli „dependencies\OpenCL\include\CL”. Poniższy przykład wykonuje takie same operacji jak program … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C++, OpenCL, Wordpress | 4 komentarze

OpenCL tutorial – część 3 – sumowanie wektorów

W kolejnej części wprowadzenia do OpenCL wykonamy i uruchomimy pierwszy program na GPU. Zadaniem programu będzie sumowanie dwóch wektorów. Przykładowy kod w C++ dla takiej operacji może wyglądać tak: const int vectorSize = 10; int a[vectorSize]; int b[vectorSize]; int c[vectorSize]; … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C++, OpenCL, Windows | 2 komentarze

OpenCL tutorial – część 2 – listowanie dostępnych urządzeń

Przed nami druga część wprowadzenia do OpenCL. W tej części pokażę jak sprawdzić czy nasz sprzęt obsługuje OpenCL. Naszym zadaniem jest wypisanie wszystkich urządzeń zainstalowanych w naszym komputerze, które wspierają OpenCL. Na początek pobierzemy liczbę platform: cl_int error = CL_SUCCESS; … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C++, OpenCL, Windows | Jeden komentarz