Kategoria: OpenCL
Updated on 2 kwietnia, 2018
OpenCL tutorial – część 4
Na koniec przedstawię obiektowe API OpenCL dla języka C++. Jedyne co musimy zrobić, to pobrać plik „cl.hpp” ze strony Khronosa i umieścić go w tym samym katalogu co plik „cl.h”, czyli „dependencies\OpenCL\include\CL”. Poniższy przykład wykonuje takie same operacji …
Updated on 2 kwietnia, 2018
OpenCL tutorial – część 3 – sumowanie wektorów
W kolejnej części wprowadzenia do OpenCL wykonamy i uruchomimy pierwszy program na GPU. Zadaniem programu będzie sumowanie dwóch wektorów. Przykładowy kod w C++ dla takiej operacji może wyglądać tak:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
const int vectorSize = 10; int a[vectorSize]; int b[vectorSize]; int c[vectorSize]; for (int i = 0; i < vectorSize; ++i) { c[i] = a[i] + b[i]; } |
Pobieramy kod z poprzedniej części kursu. Na początku …
Updated on 2 kwietnia, 2018
OpenCL tutorial – część 2 – listowanie dostępnych urządzeń
Przed nami druga część wprowadzenia do OpenCL. W tej części pokażę jak sprawdzić czy nasz sprzęt obsługuje OpenCL. Naszym zadaniem jest wypisanie wszystkich urządzeń zainstalowanych w naszym komputerze, które wspierają OpenCL. Na początek pobierzemy liczbę platform:
1 2 3 4 5 6 |
cl_int error = CL_SUCCESS; // Get platform number. cl_uint platformNumber = 0; error = clGetPlatformIDs(0, NULL, &platformNumber); |
Zmienna …
Updated on 2 kwietnia, 2018
OpenCL tutorial – część 1 – konfigurowanie środowiska
Witam w pierwszej części krótkiego kursu OpenCL. Postanowiłem opisać swoje pierwsze kroki z technologią OpenCL. Nie będę tutaj przytaczał teorii na temat działania karty graficznej czy historii OpenCL. Skupię się na trzech rzeczach: pobraniu potrzebnych plików, konfiguracji środowiska …