Kategorie
- Bazy danych (6)
- Elektronika (6)
- Arduino (2)
- Raspberry Pi (2)
- Gry (3)
- Inne (1)
- Oprogramowanie (19)
- Programowanie (29)
- Projekty (10)
- Systemy operacyjne (51)
Archiwum kategorii: Projekty
Arduino – zdalnie sterowany robot
Celem projektu jest zbudowanie robota, który będzie potrafił samodzielnie poruszać się w zamkniętych pomieszczeniach (w mieszkaniu). Robot powinien być świadomy swojej aktualnej pozycji oraz reagować na zmieniające się otoczenie (nowe przeszkody na trasie przejazdu). Sercem robota jest Arduino Uno Rev3. Silnikami … Czytaj dalej
Indeksowanie i wyszukiwanie plików pod Linuksem
Na jednym serwerów, którym zarządzałem przechowywane były kopie zapasowe plików. Zajmowały ok. 1,5 TB (ponad 4 mln plików) miejsca na dyskach. Przeszukiwanie tak dużego zbioru plików przy pomocy polecenia „find” jest dość uciążliwe, wolne oraz nie każdy użytkownik posiada taką możliwość. Nie … Czytaj dalej
WarGAME
Projekt gry strategicznej. Główną funkcją jest możliwość projektowania własnych jednostek. Gra tworzona w języku C++, za grafikę odpowiada silnik Ogre3D. Dodatkowe narzędzia, edytory tworzone w języku C#.
Metody podziału przestrzeni dla wykrywania kolizji
„Metody podziału przestrzeni dla wykrywania kolizji” to temat mojej pracy magisterskiej pisanej w trakcie studiów na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Aplikacja tworzona na potrzeby pracy umożliwia przeprowadzanie testów wybranych algorytmów podziału przestrzeni oraz wykrywania kolizji. Program został podzielony na dwa … Czytaj dalej
Custom Code Completion for NetBeans
W pracy stosuję system szablonów Open Power Template. Pomimo wielu zalet system posiada jedną wadę, polecenia są stosunkowo długie :) Nie znalazłem sposobu na dodanie własnych poleceń do listy podpowiedzi w NetBeansie, więc napisałem plugin, który to umożliwia. Plugin pozwala … Czytaj dalej
Sieć neuronowa – rozpoznawanie znaków
Projekt akademicki. Zadaniem aplikacji jest rozpoznawanie znaków przy pomocy sieci neuronowej. Sieć uczy się metodą wstecznej propagacji błędów. Źródła w serwisie GitLab.
Projekt aplikacji do generowania trójwymiarowych planów miast
„Projekt aplikacji do generowania trójwymiarowych planów miast” to temat mojej pracy inżynierskiej pisanej w trakcie studiów na ATH w Bielsku-Białej. Aplikacja tworzona na potrzeby pracy umożliwia tworzenie, edycję oraz przeglądanie trójwymiarowych map (m.in. planów miast). Do wykonania aplikacji wykorzystano język … Czytaj dalej
Maze – wyszukiwanie drogi w labiryncie
Jeden z projektów pisanych na zaliczenie na studiach inżynierskich. Pogram odczytuje kształt labiryntu z pliku tekstowego, wyszukiwanie drogi odbywa się rekurencyjnie. Program został napisany w języku C++. Źródła w serwisie GitLab.
LineCounter
Aplikacja napisana na własne potrzeby. Służy do liczenia linii kodu w wybranym katalogu w plikach CPP oraz H. Źródła w serwisie GitLab.
DataEraser – nadpisywanie danych
Prosta aplikacja do zamazywania danych w wolnej przestrzeni dyskowej. Program tworzy pliki o losowych nazwach i zawartości, aż do wyczerpania wolnego miejsca na dysku, nadpisując w ten sposób pliki usunięcie przez system operacyjny, ale nadal obecne na dysku twardym. Aplikacja … Czytaj dalej