Kategorie
- Bazy danych (6)
- Elektronika (6)
- Arduino (2)
- Raspberry Pi (2)
- Gry (3)
- Inne (1)
- Oprogramowanie (19)
- Programowanie (29)
- Projekty (10)
- Systemy operacyjne (51)
Archiwum kategorii: C++
Arduino – zdalnie sterowany robot
Celem projektu jest zbudowanie robota, który będzie potrafił samodzielnie poruszać się w zamkniętych pomieszczeniach (w mieszkaniu). Robot powinien być świadomy swojej aktualnej pozycji oraz reagować na zmieniające się otoczenie (nowe przeszkody na trasie przejazdu). Sercem robota jest Arduino Uno Rev3. Silnikami … Czytaj dalej
Android NDK – std::string generuje SIGSEGV
Jest to spowodowane sposobem linkowania STL. W pliku jni/Application.mk ustawiamy zmienną APP_STL na gnustl_shared. APP_STL := gnustl_shared
Autocompleter – wydajne i elastyczne automatyczne uzupełnianie treści
Obecnie prawie każda strona WWW posiada wyszukiwarkę. Nieodłącznym elementem wyszukiwarki jest funkcja podpowiadania (lub przewidywania) tekstu wpisywanego przez użytkownika. Wiele stron jest wykonanych przy użyciu PHP oraz MySQL. Wykonanie mechanizmu podpowiadania treści w języku PHP jest proste, ale ma pewne … Czytaj dalej
OpenCL tutorial – część 4
Na koniec przedstawię obiektowe API OpenCL dla języka C++. Jedyne co musimy zrobić, to pobrać plik „cl.hpp” ze strony Khronosa i umieścić go w tym samym katalogu co plik „cl.h”, czyli „dependencies\OpenCL\include\CL”. Poniższy przykład wykonuje takie same operacji jak program … Czytaj dalej
OpenCL tutorial – część 3 – sumowanie wektorów
W kolejnej części wprowadzenia do OpenCL wykonamy i uruchomimy pierwszy program na GPU. Zadaniem programu będzie sumowanie dwóch wektorów. Przykładowy kod w C++ dla takiej operacji może wyglądać tak: const int vectorSize = 10; int a[vectorSize]; int b[vectorSize]; int c[vectorSize]; … Czytaj dalej
OpenCL tutorial – część 2 – listowanie dostępnych urządzeń
Przed nami druga część wprowadzenia do OpenCL. W tej części pokażę jak sprawdzić czy nasz sprzęt obsługuje OpenCL. Naszym zadaniem jest wypisanie wszystkich urządzeń zainstalowanych w naszym komputerze, które wspierają OpenCL. Na początek pobierzemy liczbę platform: cl_int error = CL_SUCCESS; … Czytaj dalej
OpenCL tutorial – część 1 – konfigurowanie środowiska
Witam w pierwszej części krótkiego kursu OpenCL. Postanowiłem opisać swoje pierwsze kroki z technologią OpenCL. Nie będę tutaj przytaczał teorii na temat działania karty graficznej czy historii OpenCL. Skupię się na trzech rzeczach: pobraniu potrzebnych plików, konfiguracji środowiska w systemie … Czytaj dalej
WarGAME
Projekt gry strategicznej. Główną funkcją jest możliwość projektowania własnych jednostek. Gra tworzona w języku C++, za grafikę odpowiada silnik Ogre3D. Dodatkowe narzędzia, edytory tworzone w języku C#.
Metody podziału przestrzeni dla wykrywania kolizji
„Metody podziału przestrzeni dla wykrywania kolizji” to temat mojej pracy magisterskiej pisanej w trakcie studiów na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. Aplikacja tworzona na potrzeby pracy umożliwia przeprowadzanie testów wybranych algorytmów podziału przestrzeni oraz wykrywania kolizji. Program został podzielony na dwa … Czytaj dalej
Projekt aplikacji do generowania trójwymiarowych planów miast
„Projekt aplikacji do generowania trójwymiarowych planów miast” to temat mojej pracy inżynierskiej pisanej w trakcie studiów na ATH w Bielsku-Białej. Aplikacja tworzona na potrzeby pracy umożliwia tworzenie, edycję oraz przeglądanie trójwymiarowych map (m.in. planów miast). Do wykonania aplikacji wykorzystano język … Czytaj dalej