Archiwum kategorii: Systemy operacyjne

Miners

Przedstawiam pierwszą wersję niewielkiej gry o nazwie Miners. Gra polega na zarządzaniu grupą stworzeń, które bardzo lubią kopać tunele w ziemi oraz zwiedzać jaskinie. Niestety, w podziemiach oprócz cennych klejnotów znajdują się pułapki oraz niebezpieczne potwory. Jako gracz, nie możemy … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C#, Gry, Windows | Możliwość komentowania Miners została wyłączona

Microsoft Visual C# Express – błąd przy debuggowaniu aplikacji z argumentami linii poleceń

Gdyby podczas debuggowania naszej aplikacji próbujemy przekazać do naszej aplikacji dodatkowe argumenty wprowadzane przez linię poleceń (Project – Properties – Debug – Command line arguments), możemy otrzymać poniższy komunikat: The current project settings specify that the project will be debugged … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C#, Windows | Możliwość komentowania Microsoft Visual C# Express – błąd przy debuggowaniu aplikacji z argumentami linii poleceń została wyłączona

OpenCL tutorial – część 3 – sumowanie wektorów

W kolejnej części wprowadzenia do OpenCL wykonamy i uruchomimy pierwszy program na GPU. Zadaniem programu będzie sumowanie dwóch wektorów. Przykładowy kod w C++ dla takiej operacji może wyglądać tak: const int vectorSize = 10; int a[vectorSize]; int b[vectorSize]; int c[vectorSize]; … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C++, OpenCL, Windows | Możliwość komentowania OpenCL tutorial – część 3 – sumowanie wektorów została wyłączona

OpenCL tutorial – część 2 – listowanie dostępnych urządzeń

Przed nami druga część wprowadzenia do OpenCL. W tej części pokażę jak sprawdzić czy nasz sprzęt obsługuje OpenCL. Naszym zadaniem jest wypisanie wszystkich urządzeń zainstalowanych w naszym komputerze, które wspierają OpenCL. Na początek pobierzemy liczbę platform: cl_int error = CL_SUCCESS; … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C++, OpenCL, Windows | Możliwość komentowania OpenCL tutorial – część 2 – listowanie dostępnych urządzeń została wyłączona

OpenCL tutorial – część 1 – konfigurowanie środowiska

Witam w pierwszej części krótkiego kursu OpenCL. Postanowiłem opisać swoje pierwsze kroki z technologią OpenCL. Nie będę tutaj przytaczał teorii na temat działania karty graficznej czy historii OpenCL. Skupię się na trzech rzeczach: pobraniu potrzebnych plików, konfiguracji środowiska w systemie … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii C++, OpenCL, Windows | Możliwość komentowania OpenCL tutorial – część 1 – konfigurowanie środowiska została wyłączona

Instalacja node.js w systemie Debian

Pobieramy źródła: wget http://nodejs.org/dist/v0.6.10/node-v0.6.10.tar.gz tar xvzf node-v0.6.10.tar.gz cd node-v0.6.10/ Konfigurujemy, kompilujemy i instalujemy: ./configure make make install Aplikacje zostaną zainstalowane do katalogu /usr/local/bin. Poprawność instalacji możemy przetestować wywołując program „node”. Uruchomi się konsola, w której można wykonywać polecenia JS np.: > a = … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Linux, Oprogramowanie | Możliwość komentowania Instalacja node.js w systemie Debian została wyłączona

Mass Effect 2 na Origin nie uruchamia się

Gra Mass Effect 2 zakupiona przez platformę Origin posiada błąd, który uniemożliwia jej uruchomienie, jeżeli wcześniej użyliśmy narzędzia do konfiguracji „MassEffect2Config.exe”. Jeżeli Origin jedynie synchronizuje pliki z chmury i nie uruchamia gry, to znaczy, że padliśmy ofiarą właśnie tego błędu. … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Gry, Windows | Możliwość komentowania Mass Effect 2 na Origin nie uruchamia się została wyłączona

exim4 i IPv6

Jeżeli podczas uruchamiania serwera exim otrzymamy następujący komunikat, to znaczy, że nasz system nie obsługuje IPv6: # /etc/init.d/exim4 restart Stopping MTA for restart:. Restarting MTA: exim4. ALERT: exim paniclog /var/log/exim4/paniclog has non-zero size, mail system possibly broken … failed! cat … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Linux | Możliwość komentowania exim4 i IPv6 została wyłączona

Instalacja Javy w kontenerze OpenVZ

Problem napotkałem przy próbie instalacji pakietu „erlang” w Debianie 6. Pakiet wymaga Javy, ale instalacja Javy w kontenerze OpenVZ kończy się błędem z powodu limitów pamięci. Przerwanej instalacji nie można ukończyć, nie można również usunąć instalowanego pakietu. Polecenie „apt-get install erlang” lub … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Java, Linux, OpenVZ | Możliwość komentowania Instalacja Javy w kontenerze OpenVZ została wyłączona

Replikacja repozytoriów SVN

Replikacja repozytorium pozwala nam automatyczne tworzenie kopii zapasowej lub szybkie uruchomienie serwera do którego można wysyłać zmiany, gdy serwer główny ulegnie awarii. Postanowiłem umieścić repozytoria pod adresem „/svn”, więc dodaję lokalizację do Apache’a: <Location /svn> DAV svn SVNParentPath /path/to/repos SVNMasterURI … Czytaj dalej

Zaszufladkowano do kategorii Linux, SVN | Możliwość komentowania Replikacja repozytoriów SVN została wyłączona